Opmerkelijk

14:01
Geen reacties

Slagerij Chateaubriand in Heemstede. Breng een bezoek op zaterdag en je begrijpt waarom ze al een aantal bekroningen hebben gekregen. Behalve dat het druk is, is het eerste wat opvalt: veel personeel. Allemaal supervriendelijk en kundig. Ook medewerkers vóór de vitrine, die wachtende klanten koffie aanbieden. Of een toastje fasantpaté. Of een glas wijn. De vitrines zijn zo uitnodigend dat het een plezier is rond te kijken voordat je wordt geholpen. Bekroning voor de klant: nadat je hebt afgerekend loopt degene die je heeft geholpen om de balie heen om je je tas met boodschappen te overhandigen. Niet alle innovatie gaat over technologie en internet.

Onlangs gewisseld van energieleverancier. Probleemloze overdracht: tijdig en met de juiste informatie, van beide kanten. De afgelopen jaren nooit iets anders vernomen van de ‘oude’ leverancier dan e-mail en rekeningen. Tot een koel callcenter telefoontje kwam nadat alles was afgerond: waarom we waren overgestapt…