The Business Composition management workshops

Zes inspirerende managementworkshops, georganiseerd door HDNM Business Composers in samenwerking met Het Metropole Orkest.

Wat muziek in staat is te bereiken bij publiek, is wat veel organisaties willen bereiken bij hun klanten: ze in het hart raken. Dat kan op talloos veel verschillende manieren. Ieder orkest heeft zijn eigen stijl.

Wat kunnen bedrijven leren van de manier waarop orkesten en ensembles dit effect weten te creëren?

Aan de beste muziekervaringen – in elk genre – gaat zorgvuldige voorbereiding door de spelers vooraf, met heldere rolverdeling, gedetailleerde afspraken, wederkerige samenwerking en goed gevoel voor inspelen op veranderende situaties. Musici voeren niet uitsluitend uit wat op papier staat, maar voegen daar een gedeelde interpretatie aan toe die het bijzonder maakt.

Er zijn dus heel wat parallellen tussen de wereld van de muziek en die van het bedrijfsleven. Daaruit zijn waardevolle lessen te trekken: voor het componeren van dienstverlening, voor effectgericht samenwerken in teams en organisaties, voor interpreteren en improviseren, soleren en ondersteunen, leidinggeven aan professionals, de invloed van klanten op de kwaliteit van de dienstverlening en voor het delen van resultaat.

In een repertoire van zes management-workshops in de studio’s van Het Metropole Orkest worden zulke onderwerpen op een unieke manier behandeld: van de zakelijke uitdaging, naar de muzikale aanpak, naar leerpunten voor de zaak. Onderwerpen uit de wereld van de muziek worden direct vertaald naar toepassingen voor klant- en marktgedreven organisaties.

Een team van uw organisatie is te gast bij Het Metropole Orkest, in hun Hilversumse studios.
HDNM Business Composers introduceert en modereert de workshop en zorgt voor een interactieve programmering. De deelnemers maken van nabij mee hoe het orkest van een papieren compositie een overtuigende uitvoering maakt. Ze ontmoeten de dirigent en orkestleden die hun visie en ervaringen delen.
Met HDNM Business Composers worden die inzichten vertaald naar de praktijk van uw organisatie en uw team.

Elke workshop duurt één dag. De workshops zijn zowel los in te zetten als in een programmatische opzet ter verbetering van bedrijfsprestaties. De samenstelling van het team van deelnemers kan per onderwerp variëren.

Het workshop repertoire

  1. Componeren en arrangeren als methode voor het creëren van overtuigende business cases
  2. Leiding geven, leiding nemen, ondersteunen en soleren
  3. Interpreteren en improviseren met effect voor de klant
  4. Samenwerken voor de klant
  5. De klant in het hart raken
  6. Presteren onder druk